14:02




  Kim jest człowiek dojrzały?+ Moja osiemnastka!

 *fotoksiążka Printu.pl

Dokładnie 6 lutego stuknęło mi na karku 18 lat... Dziwne uczucie... Zwłaszcza gdy wolisz żeby zegar pędził w drugą stronę. Szczerze mówiąc nie czekałam z upragnieniem, jak większość osób na to aż stanę się pełnoletnia. Należę raczej do tej grupy osób, które od dorosłości wolałyby się trzymać z daleka. Zapewne moi znajomi patrzą na dorosłość pod pryzmatem prawa jazdy, kupowania legalnie alkoholu itd. Ja natomiast spoglądam na to innym okiem. Odpowiedzialność, większa samodzielność, mandaty i ...odpowiedzialność.


Osiągając 18 lat wszystko zaczyna w większym stopniu zależeć od ciebie, ale "osiągnięcie pełnoletności nie oznacza osiągnięcia dojrzałości". Dorosła i dojrzała osoba nie popełnia milion razy tych samych błędów, wyciąga wnioski z przeszłości, przewiduje skutki podjętych przez siebie decyzji, myśli o innych i nie chowa wiecznej urazy, lecz potrafi wybaczać, bo wie jak czas szybko płynie i jak szybko traci się tych, których się kocha.  Ciągle stara się iść naprzód. Nie zatrzymuje się. Chce doświadczać życia, ale przy tym robi to z rozwagą. Nie czerpie radości z cierpienia innych. Nie wyśmiewa się, nie kopie leżącego, lecz podaje pomocną dłoń. Ma swoje wartości w życiu i autorytety, za którymi stale podąża. Inspiruje się zdolnymi, mądrymi i dobrymi ludźmi, a w życiu kieruje się sercem. Nie czeka na oklaski i uznanie innych.  Nie wymaga od innych, lecz daje od siebie. Nie krzyczy, lecz mówi łagodnie, panując nad sobą. Nie oszukuje, lecz kieruje się prawdą. 




"Dorosły to ktoś, kto chce być szczęśliwy naprawdę i na zawsze i wie, że to nie stanie się szybko i bez wysiłku"
Wie, że na swoje szczęście musi zapracować, że nic nie przyjdzie samo. Nie idzie na łatwiznę. Wie, że ciężka praca popłaca.  Szuka szczęścia w miłości nie nienawiści. 



" Człowiek naiwny myli dorosłość z zupełną niezależnością od Boga i ludzi "
 Dla dorosłego człowieka liczby na karku nie wpływają w żaden sposób na traktowanie innych ludzi. Nie zaczyna okazywać swojej wyższości. Nie "lansuje" się swoją niezależnością. Nie podejmuje pochopnych decyzji.




"Człowiek dojrzały to ktoś, kto nie chce mieć większej władzy nad innymi ludźmi, niż nad samym sobą"
 Człowiek dorosły zna swoją wartość, niezwykłość. Nie pozwala sobą manipulować, bo wie że nie jest rzeczą. Jest pewny siebie, ale nie jest w tym egoistyczny.  Nie okrada samego siebie i nie krzywdzi. Szanuje swoje ciało i dba o psychikę.



" Im bardziej dojrzały jest człowiek tym bardziej wie,że potrzebuje dalszego rozwoju"
Nie zaprzestaje na tym, na czym stoi. Pragnie się ciągle rozwijać, iść naprzód. Wie, że to dopiero początek, a nie koniec. Z dnia na dzień chce być coraz lepszy.






Jeśli chodzi o samą imprezę urodzinową... Przygotowania trwały o wiele wcześniej. Wszystko miało być idealnie, dopięte na ostatki guzik. Zależało mi żeby przyjęcie wyglądało tak, jak sobie wymarzyłam. Jestem zdania, że 18 urodziny ma się tylko raz w życiu, więc można chyba ten raz zaszaleć.



 Każdy szczegół był przemyślany. Sala musiała być piękna z dużym parkietem, niczym na balu Kopciuszka. Balony, mnóstwo balonów. Tutaj też nie był one wybierane z przypadku. Parkiet miał pokryć się srebrnym konfetti i balonami o tym samym kolorze. Na sali nie mogło też zabraknąć dużych balonów z helem- oczywiście 18. Tutaj już kolor nie był taki, jak planowałam, ale czarny pasuje do wszystkiego haahahah. Jeśli chodzi o tort - wymyśliłam sobie taki, jak w tych amerykańskich filmach. Cudowny, różowy tort, pikowany i z... kosmetykami! Co innego może mieć dziewczyna na torcie, jak nie pędzel i tusz do rzęs? No na przykład rękawice bokserskie, ale jednak kosmetyki prezentowały się o wiele ładniej i... łagodniej.Nie dość, że wyglądał niesamowicie to był naprawdę przepyszny!



 Ten dzień był dla mnie wyjątkowy, dlatego chciałam spędzić go w gronie ludzi, których kocham, którzy towarzyszą mi każdego dnia, którzy są dla mnie najważniejsi. W tym dniu nie mogło zabraknąć mojej rodziny i przyjaciół. Bez nich nie byłoby tak idealnie, jak sobie wymarzyłam. Tort i cudownie udekorowana sala były tylko dodatkiem. Najważniejsi byli dla mnie moi goście, dla których starałam się przygotować wspaniałe przyjęcie. Chciałam by tak samo, jak ja cieszyli się ze mną tym dniem.



Parkiet był molestowany cały wieczór aż do 3 nad ranem. Dziewczyny ubrane w wysokie, zgrabne szpilki, potem zamieniały je na balerinki, a kończyły bez butów - znaczy impreza udana! Do ostatniej minuty parkiet był nasz! Nawet gdy sprzątaliśmy salę ( kochani dziękuję za pomoc jesteście niezastąpieni!) tańczyliśmy z miotłami.



Wracając do samego przyjęcia... Chyba najbardziej wzruszający moment nastąpił, gdy moi przyjaciele włączyli filmik z życzeniami i zdjęciami. Aż zakręciły mi się łezki w oczach...
Nawet nie wiecie, jak wspaniały był ten wieczór. Spędzony z najważniejszymi osobami w moim życiu. Wszyscy w jednym miejscu.



Bardzo wam za to dziękuję... Jesteście niezastąpieni i bez was nie byłoby tego wszystkiego. Dziękuję wam za wsparcie, rady...za to, że jesteście.


You Might Also Like

13 komentarze

  1. Taka fotoksiążka na pewno będzie dla Ciebie świetną pamiątką!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, dorosłość to przede wszystkim odpowiedzialność :) Czytając Twojego posta, aż wróciłam myślami do mojej 18, bardzo chciałabym to powtórzyć <3
    Pozdrawiam :*
    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna *.* Taka książka to super pamiątka, przywołuje wiele wspomnień :)
    Zapraszam na nowy post :*
    www.stylishmegg.pl/2018/03/czerwona-sukienka-i-zamszowa-ramoneska.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na prezent, na pewno miło wracać do wspomnień z takiego wydarzenia jak osiemnastka :D
    Pozdrawiam http://aleex-k.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham fotoksiązki ;)

    Mój blog, zapraszam cieplutko >>> normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Spóźnione, ale nie mniej szczere najlepszego! :) Fotoksiążka to wspaniały produkt, sama wykorzystałam opcję nawet do pracy dyplomowej ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie fotoksiążki są naprawdę świetne ^^ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. 18 lat ma się tylko raz w życiu i trzeba na maxa to wykorzystać :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Fotoksiążki ostatnio bardzo cieszą się popularnością. Niemal każdy blogger je poleca, muszą być naprawdę dobre :)
    Pozdrawiam mój blog
    instagram

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam ten tort! Przepiękny. Ja bym chciała taki sam tylko w czarnym kolorze. Ta fotoksiążka to świetna pamiątka.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images